registrovat se
registrovat se

Sportovci testují diagnostický systém mySASY. Jaké jsou výsledky?

Partnerem letošní Residomo Havířovské desítky je letos mimo jiných také služba mySASY - diagnostický systém, který maximalizuje výkon. Pro běžce bezesporu zajímavá možnost pro chytré měření sportovního tréninku. 

Na dosahování maximální efektivity tréninku za pomoci mySASY pracovali poslední týdny a měsíce vybraní sportovci, kteří si mohli službu zdarma vyzkoušet. Tato služba bude letos i jednou z cen pro vítěze a pro další závodníky v tombole. A navíc? „Všem registrovaným závodníkům zašleme před závodem slevový kód, díky kterému je upozorníme na to, že mohou získat tréninkový profil zdarma a jako výhodu navíc si zakoupit monitor HRV mySASY se slevou 500 Kč,” říká hlavní organizátor závodu Martin Kučera. 

Sportovci testují diagnostický systém mySASY. Jaké jsou výsledky?

Než budete mít sami možnost mySASY vyzkoušet, můžete se níže podívat na zkušenosti těchto sportovců.

Podívejme se, jaké jsou jejich první zkušenosti s tímto progresivním systémem. Tuto možnost získal i hlavní organizační tým závodu Lumír Hlaváč a Martin Kučera. 

Jaké bylo pro druhého jmenovaného sžívání s novou službou? „Těžko se mi vytvářel návyk na každodenní 15 minutové ranní měření. Přeci jen, když člověk ráno zaspí, tak měření je to první, co jde stranou. Proto jsem velmi uvítal novinku – měření zkrácené na 4 minuty,” říká Martin Kučera a dodává: „Obecně mySASY vnímám jako pomocníka, který mi v mém triatlonovém tréninku vysvětluje, proč se někdy mé tělo cítí tak, jak se cítí. Ne vždy s mySASY souhlasím, několikrát jsem už poděkoval. Co mě hodně baví, je ukazatel funkční věk, především, když mi ukazuje 26 let (při mých reálných 32). Nejednou už mi ale ukazoval i 49 roků.”

„Přesto mi pomohla funkce tréninkový profil, kdy jsem zjistil, že trénuju laicky řečeno „dost na hraně“, protože jsem spadl ze 45 % do typu hrozba, kde rozhodně nechci být. Určitě se na tomto profilu promítlo 4denní cyklistické soustředění v Alpách, kde jsem zrovna poctivě měřil,” dodává. 

„Můj cíl je tedy jasný, co nejvíce se vzdálit z typu Hrozba a zároveň se v měřeních pohybovat co nejvíce v zelené. Zatím to vypadá následovně:”

Dalším, kdo si měření s mySASY vyzkoušel je slovenský závodník v inline speed skatingu Lukáš Piprek, který se do té doby v tréninku spoléhal jen na svůj subjektivní pocit. „Několikrát během sezony se mi stalo, že když jsem měl zrovna podat maximální výkon, měl jsem pocit, že nedovedu zařadit vyšší rychlostní stupeň. Bez diagnostiky je náročné zjistit, kde jsem v tréninkovém procesu udělal chybu, vždy šlo jen o domněnky. Od mySASY jsem si sliboval, že místo hádání, dostanu odpovědi, kdy své tělo přetěžuji a kdy je schopné zvládnout vyšší zátěž,” popisuje svá očekávání Piprek. 

Lukáš postupně hledal způsob, jak v tréninku dosáhnout superkompenzace a sledoval, jak jeho organismus reaguje na každý trénink. Zkusil modifikovat svůj stávající tréninkový program a co následovalo popsal takto: „Bylo zajímavé, jak moje tělo reagovalo na vícedenní zátěž. I když bych čekal, že mé tělo bude unavené, dosáhl jsem superkompenzace, a odpovídal tomu i můj subjektivní pocit. Ukázalo se, že stejné zatížení nevyvolá vždy stejný efekt. Kdybych se striktně držel tréninkového plánu, byl by trénink volnější a připravil bych se o možnost profitovat z aktuální adaptační kapacity mého organismu,” dodává. 

V den závodu:

1 den po závodu: 

2 dny po závodu: 

3 dny po závodu:
 

Další sportovec, které využil služeb mySASY byl traitlet z Nizozemska a člen tratlonového oddílu SK Fuga Benny Everts. 

„Since 3 months I am using mySASY. I use this information and compare this with my rest heartrate and the information I get from Training peaks. As all 3 sources of information are based on different measurement methods, this is a good way for me to monitor how my body is responding to the given training load. The data I get from mySasy is really accurate and is giving me the same outcome as I compare it to my rest heartrate. The data  from Training peaks is slightly of when I compare this to my feeling, rest heartrate and measurement from mySASY. Advise from mySASY seems to be accurate as well comparing to the outcome of a measurement, so that means I can continue with my training or back of a little when needed. The use of mySasy gives me a very good insight between training load and fatigue and how to react on this to make sure you do not get over trained or injured. Below are some pictures to give some insight between the 3 different sources I use,” říká Benny. 


„Most of my measurements are in the right upper zone (which is good) There are a few on the upper left side and those where after a race.”

„The data I get from Trainingpeaks are based on intensity and duration. The purple line is fatigue and the high peaks are after a race or hard training. These peaks are corresponding with the measurements in mySASY on the left side of the charts.

mySASY gives me the data I need to have a overall oversight of the shape I am in. However it does not say how much I should back off or increase my training load. This is information I really miss.

Maybe in the future we can get a integration of mySASY with Training peaks or Garmin, which gives us a complete platform to work with.”

O svou zkušenost se krátce podělil také Michal Broda: „Report My Sasy je velmi zvláštním nástrojem pro určování aktuálního tréninkového stavu. Z mého pohledu většinou vše sedělo, nicméně někdy se stávalo, že mě dost bolely nohy z tréninku, ale na výsledku měření se to nijak nepodepsalo, a výsledkem bylo doporučení více trénovat, což asi úplně ideální nebylo, nicméně tyto situace se nastávaly málokdy. Nicméně globálně měření určitým způsobem, trošičku jiným než standardní měření sporttestrem v průběhu tréninku, přispělo k zlepšení tréninkového procesu.”

Je vidět, že sportovci přípravu na H10 nepodceňují. A jak uvádí pan Mgr. Radim Šlachta, Ph.D., CEO mySASY a.s.: „mySASY je nástroj pro sledování odezvy organismu na předešlý tréninkový režim. Odezva je důležitá pro řazení dalších tréninkových či odpočinkových jednotek, aby měl celý tréninkový cyklus ten pravý účinek. Navíc ze svých tréninkových profilů snadno vyčtete, jestli se dlouhodobě zlepšuje vaše schopnost odolávat zatížení a centrální únavě, nebo ne. O to přeci jde. Trénovat pro lepší výkonnost, zdraví a odolnost, nebo ne?“